ROVINA PŘES SLOVENSKO


obrázek: výškový profil
délka okruhu: 115 km
převýšení: 280 m
trasa: Mikulov, Milovice, Bulhary, Lednice, Podivín, Velké Bílovice, Moravský Žižkov, Prušánky, Josefov, Hodonín, přechod státní hranice na řece Moravě, Holíč, Kopčany, Adamov, Kúty, přechod státní hranice, Lanžhot, Břeclav, Valtice, Sedlec, Mikulov.

První den dáme úplnou „placku“ a také nejdelší z vybraných tras. Proto vzhůru z Mikulova do kopce. Ale byla řeč o rovině! Z centra Mikulova se opravdu vydáváme do kopce, směrem na Milovice, hlavní masiv Pavlovských vrchů zůstává po levé ruce, Svatý kopeček nad Mikulovem po ruce pravé, stoupání není příliš dlouhé, o to delší a příjemnější je sjezd. Břeclavská parta cyklistů zde každý víkend jezdí v opačném směru tréninky. Ano, stále po stejné trase víkend co víkend, také jim říkají „švihy do blba“! My si zdejší pobyt určitě zpestříme, ale dneska na rozjetí žádná velká stoupání. Z Milovic přes Bulhary do Lednice krásnou kultivovanou krajinou, o jejíž podobu se nejvíce zasloužili její feudální vlastníci Lichtenštejnové. Nádherné aleje by dnešní majitelé pro bezpečnost motoristů prý rádi vykáceli! Doufejme, že jim v tom zdravý rozum zabrání, jak tady, tak i jinde v České republice. V Lednici doleva na Podivín, míjíme zámek a zámecký park, silnice se sice klikatí, ale je to naprostá rovina. Za Podivínem křižujeme státní silnici na Břeclav a přejíždíme dálnici na Bratislavu. Dostáváme se do Velkých Bílovic, všude samé vinařské podniky. Pokračujeme směrem na Hodonín, přes Moravský Žižkov, Prušánky a Josefov. V Hodoníně jsme v nejzazším koutě dnešní trasy, ale vracet se budeme přes Slovensko. Překročit hranice v dnešní době není zas takový problém, ale mít s sebou nějaký doklad je rozhodně lepší. Z Hodonína do Holíče je to jen pět kilometrů a my se stáčíme opět doprava nyní směrem na Kúty, jsou zde roviny trošku méně zábavné než na naší straně, naštěstí dneska nefouká.

Ze slovenských Kút směřujeme do moravského Lanžhota – naprostá rovina až do Břeclavi. Projíždíme Břeclaví a dáváme se na Valtice, tady se konečně ráz krajiny mění, trochu členitější silnice, lesy a na obzoru Pálava. Dojíždíme poslední kilometry, máme jich za sebou sto patnáct a jen 280 metrů převýšení. Skutečný ideál pro první jarní kilometry.