HOUPAVĚ PŘES HUSTOPEČE

obrázek: výškový profil
délka okruhu: 103 km
převýšení: 820 m
trasa: Mikulov, Sedlec, Valtice, Lednice, Podivín, Velké Pavlovice, Bořetice, Vrbice, Kobylí, Terezín, Krumvíř, Kašnice, Klobouky u Brna, Martinice, Diváky, Kurdějov, Hustopeče, Strachotín, Dolní Věstonice, Pavlov, Klentnice, Mikulov.

Profi l této trasy jsme si zvolili zvlněný, především v druhé polovině. Vyrážíme v protisměru včerejšího dojezdu. Po státní silnici do Valtic, tady se dáváme doleva na Lednici. Cesta jako podle pravítka lemovaná kaštanovou alejí a vedoucí mezi Hlohoveckým a Prostředním rybníkem. Přijíždíme do Lednice z trochu jiné strany než včera, ale podél zámku jedeme stejným směrem jako první den, do Podivína. Státní silnici nekřižujeme, ale vydáváme se po ni doleva na Brno. Po necelých deseti kilometrech odbočujeme na Velké Pavlovice a dále směrem na Bořetice a Kobylí. Co ves, to vinařský pojem. V Bořeticích se vám vyplatí uhnout doprava a vyjet si do Vrbice. Nejen, že si přidáte jedno stoupání, ale mají tam pod kostelem vinné sklepy ve dvou poschodích. Sice se jim letos některé zavalily, ale stejně je to turistická zajímavost. Sjedeme dolů do Kobylí a máme za sebou první kopec, zde je krajina přeci jen členitější a trasa zvlněná. Pokračujeme do Terezína, který nemá nic společného ani se severočeským městem ani s jízdou na větru. Doprava by to bylo na Čejč, kam chodil náš první prezident (TGM) do školy, ale my se dáváme doleva na Krumvíř. Za Krumvířem začíná druhé, celkem solidní stoupání. Přes Klobouky se dostáváme na vrchol stoupání, pěkný kopec, pěkná silnice.

Odbočujeme na křižovatce doleva na Hustopeče. Sjíždíme přes Martinice do Diváků, čeká nás další stoupání a potom už přes Kurdějov sjezd do Hustopečí. Projíždíme tímto městysem a směřujeme k Pálavě, ta nás opět bezpečně navádí. Před Popicemi odbočujeme doleva na Strachotín a po hrázi mezi Novomlýnskými nádržemi přijíždíme do Dolních Věstonic, podle vody doleva.

Objíždíme tuto část Pálavy s tyčící se zříceninou Dívčích hradů, podle některých dějepisců byl tento kraj inspirací Kosmovy kroniky, z nichž vznikly Jiráskovy Staré pověsti české. Stoupáme do Pavlova a to již není malé a mírné stoupání, pořádný kopec pokračuje i Pavlovem a dostáváme se pod hřebeny Pavlovských vrchů. Po zvlněné silnici projíždíme přes Klentnice a sjíždíme do Mikulova. Trasa měla něco málo přes sto kilometrů s převýšením slušných 820 m.